Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Girteka stawia na rozwój intermodalnej sieci kolejowej

Dalej Wstecz
Autor:

Girteka

Data publikacji:
06-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Girteka

Podziel się ze znajomymi:

Podstawową specjalizacją Girteki, największego europejskiego przewoźnika z flotą 6 000 samochodów ciężarowych i 7 000 naczep, jest transport drogowy. Od ponad 7 lat firma świadczy też usługi intermodalne. Teraz Girteka chce w jeszcze większym stopniu zaangażować się w rozwój intermodalnej sieci kolejowej, łącząc to rozwiązanie z możliwością wykorzystania alternatywnego paliwa HVO, na trasach do i z terminali. Rozwój usług intermodalnych uznawanych za ekologiczną alternatywę dla długodystansowych dostaw całopojazdowych (FTL) jednocześnie wspiera cele Girteki w zakresie efektywności i zrównoważonego rozwoju.

Rola transportu kolejowego w dekarbonizacji logistyki

Transport intermodalny jest jedną z najbardziej przyjaznych dla środowiska metod przemieszczania ładunków na długich dystansach. W porównaniu z transportem drogowym pozwala zmniejszyć emisję CO2 nawet o 90%. Przykładem wykorzystania tego potencjału jest Girteka. W 2023 r. firma zredukowała emisję CO2 o ponad 17 mln kg, wykorzystując transport kolejowy w realizacji dostaw na łącznym dystansie ponad 17 mln km. W 2024 r. Girteka rozwinęła ofertę usług intermodalnych, tym samym zwiększając wolumen towarów przewożonych na torach.

– Wciąż pracujemy nad udoskonaleniem naszych intermodalnych usług kolejowych i zaangażowaniem klientów, którzy wcześniej postrzegali ten środek transportu jako niekonwencjonalny lub mniej wiarygodny – mówi Larisa Senkevičienė, Intermodal Business Development Manager w Girtece.

Rozbudowana sieć, ładunki i współpraca partnerska

Girteka rozbudowała sieć połączeń intermodalnych w Europie Zachodniej, koncentrując się głównie na trasach zelektryfikowanych. Do jej szybkiego rozwoju przyczyniły się strategiczne partnerstwa, zawarte z firmami takimi jak Helrom, CargoBeamer, CFL czy Lorry-Rail & VIIA Rail Motorways. Jednym z najlepszych a zarazem efektywnych rozwiązań stosowanych przez Girtekę jest łączenie przewozów kolejowych z drogowymi w oparciu o pojazdy zasilane alternatywnym paliwem HVO. Realizowane ramach programu Alternative Fuel Program, podkreślają zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój i innowacyjne podejście do transportu, a klientom pozwalają na znaczącą redukcję emisji z łańcuchów dostaw.

Obecnie, przy współpracy z partnerami kolejowymi, Girteka realizuje dostawy intermodalne na 7 głównych trasach. Swoim zasięgiem obejmują kluczowe rynki europejskie (przez, z/do), z głównymi terminalami intermodalnymi w Niemczech (Kaldenkirchen, Düsseldorf), Szwecji (Nassjo/Katrineholm), Polsce (Poznań), Luksemburgu (Bettembourg), Austrii (Wiedeń), Włoszech (Domodossola, Bari) oraz Francji (Le Boulou, Calais). Koleją przewożone są wszystkie rodzaje ładunków, w tym artykuły spożywcze w temperaturze kontrolowanej, towary o wysokiej wartości oraz specjalne, które wymagają dedykowanej obsługi i monitorowania. Integracja systemów Real-Time Visibility (RTV) pozwala w większości przypadków zapewnić klientom możliwość śledzenia swoich ładunków na bieżąco.

Intermodal - wyznaczony kierunek

Intermodalne usługi Girteki, dzięki przeniesieniu ładunków z dróg na tory, są skutecznym rozwiązaniem dla redukcji emisji i zwiększenia efektywności przewozów lądowych. Dzięki takiemu podejściu przewoźnika, jego klienci mogą zmniejszyć swój ślad węglowy i realizować cele zrównoważonego rozwoju, przy wsparciu precyzyjnych danych dostarczanych za pomocą narzędzi cyfrowych. Teraz Girteka, jako wiodący w Europie przewoźnik chłodniczych ładunków intermodalnych, stawia na dalszy rozwój usług w tym obszarze, koncentrując się na elastyczności i partnerstwie, tak aby sprostać wyzwaniom branży i wspierać zrównoważony rozwój branży logistycznej.

Ważny temat w kampanii edukacyjnej

Znaczenie i korzyści, jakie daje transport intermodalny, są tematem drugiego etapu kampanii edukacyjnej Girteki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Do opracowywania materiałów wykorzystano informacje dotyczące aktualnych możliwości infrastrukturalnych, regulacji unijnych oraz kierunków rozwoju tego środka transportu. Ten temat jest poruszany także w podcastach, realizowanych przez Girtekę, podczas dyskusji z udziałem czołowych przedstawicieli branży kolejowej, takich jak CargoBeamer i VIIA. Dodatkowo Girteka uruchomiła dedykowaną stronę dla klientów www.girteka.eu/intermodal-multimodal.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Intermodal i logistyka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Roman Czubiński 04 września 2024

Transport intermodalny: tracimy szansę na sukces?

Intermodal i logistyka

Transport intermodalny: tracimy szansę na sukces?

Paweł Rydzyński 15 sierpnia 2024

Czy przeregulowana kolej przejmie ładunki z dróg?

Intermodal i logistyka

Girteka i CargoBeamer przewieźli 20 tys. naczep

Intermodal i logistyka

Girteka i CargoBeamer przewieźli 20 tys. naczep

inf. pras. 27 października 2023

„Tiry z wodą na tory”. Producent Cisowianki stawia na transport intermodalny

Intermodal i logistyka

PCC Intermodal jeździ Traxxami

Inżynieria i innowacje

PCC Intermodal jeździ Traxxami

inf. pras. 03 lipca 2023

Zobacz również:

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Intermodal i logistyka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Roman Czubiński 04 września 2024

Transport intermodalny: tracimy szansę na sukces?

Intermodal i logistyka

Transport intermodalny: tracimy szansę na sukces?

Paweł Rydzyński 15 sierpnia 2024

Czy przeregulowana kolej przejmie ładunki z dróg?

Intermodal i logistyka

Girteka i CargoBeamer przewieźli 20 tys. naczep

Intermodal i logistyka

Girteka i CargoBeamer przewieźli 20 tys. naczep

inf. pras. 27 października 2023

„Tiry z wodą na tory”. Producent Cisowianki stawia na transport intermodalny

Intermodal i logistyka

PCC Intermodal jeździ Traxxami

Inżynieria i innowacje

PCC Intermodal jeździ Traxxami

inf. pras. 03 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5